fbpx

Vi har samlat eventbranschens elit.

0-6

Hampus Svenblad

Referenser: Länsförsäkringar, Innovationsledarna, Strängnäs Business Park, IL Recycling/Stena Recycling

Hampus Svenblad har många års erfarenhet av att leda och driva projekt inom innovation och företagsutveckling, och arbetar idag som Project Manager hos Länsförsäkringar. Dessutom är han även med i styrelsen för Innovationsledarna; en ideell förening som driver frågor för yrkessamma innovationsledare.

År 2013 arbetade Hampus som projektledare i Strängnäs kommun där han höll i företagsevent och workshops. Samma år var han med och startade Strängnäs Business Park; ett community för kreatörer, innovatörer och entreprenörer. Han har också arbetat som projektledare och utbildare inom återvinningsindustrin hos IL Recycling och Stena Recycling. Han har dessutom hunnit med att axla en konsultroll inom matindustrin hos Adecco Group.

Hampus har en masterexamen inom Innovation Science, Management & Economics från Mälardalens universitet. För Hampus är kreativitet och effektivitet A och O allt för att de projekt han tar till sig ska resultera i nyanserade hållbara lösningar och förändringar.

custom-Custom_Size___50210540_10155956723212918_3380793694708826112_o-350x210

Simon Mark Sørensen 

Referenser: Universal Music Denmark, B Group, Roskildefestivalen

Simon har mer än 10 års erfarenhet från musikbranschen, där han bland annat har arrangerat stora musikevenemang. Idag är Simon Managing Director och co-founder i konsultverksamheten B Group, som finns både i Danmark och Sverige. Där igenom har han skapat partnerskap med stora internationella företag som exempelvis Carlsberg, Roskilde Festival och Spotify. Verksamhetens primära fokus är kompetensutveckling inom bl.a. musik- och eventbranschen.

Mellan 2011 och 2015 arbetade Simon som A&R och Product Manager hos Universal Music Denmark, där han var involverad i ett flertal musikutvecklingar av de största danska artisterna.

0-4-e1535464084859-blackwhite

Patrik Dyrendahl

Referenser: SF Bio, Visit Britain, Sodexo Hotell & Konferens

Patrik Dyrendahl är Event- och mötesspecialist som har hand om evenemangslogistik och support på en strategisk nivå. Med ett särskilt intresse för varför organisationer och företag väljer att kommunicera via möten och evenemang, drivs han av det arbete han gör och det har gett honom en bred förståelse för affärslogiken bakom metoderna.

Patrik arbetar idag med event och möten som specialist hos SF Bio, där han tidigare också jobbat med konferenser och events som Business Area Manager i flera år. Tidigare har han arbetat som Marketing Manager hos företag som Visit Britain och Sodexo Hotell & Konferens.

Med erfarenhet inom eventplanering, marketing management, digital strategi, och företagsrelationer har Patrik dessutom drivit eget företag. Han är även utbildad inom Turism- och resande vid Högskolan Dalarna har dessutom studerat Business, Marketing & Management vid Lincoln University.

“Innovative Event Management är en kurs med många kvaliteter och en

viktigt referens på vägen till att säkra en framtid inom kulturindustrin.”

– Simon Mark Sørensen,

B Group

0-blackwhite

Björn Lindborg

Referenser: STHLM Music City, OI Virtual Reality AB, Interlope AB, Sony Music Entertainment, MTG Sverige, Millicom International Cellular.

Björn Lindborg är en entreprenör inom musikindustrin och är grundare av STHLM Music City som är en plattform för musiktekniska startups med idén om att föra samman musikkreatörer och teknikstartups. Dessutom har Björn även varit med och grundat OI Virtual Reality AB som inriktar sig på att fördjupa musikupplevelser med hjälp av 360 och VR.

Björn är arbetar också som konsult inom Digital Strategy via Interlope AB, där han har över 10 år arbetslivserfarenhet. Tidigare har Björn varit Managing Director på Sony Music Entertainment, CEO på MTG Sverige, General Manager hos Warner Bros Sweden och Corporate Music Strategist på Millicom International Cellular det vill säga ett CV som heter duga! Dessutom är Björn utbildad inom Marketing vid Bergh’s School of Communication och vid New York University.

0-2-blackwhite

Marit Woody

Referenser: Patriksson Communication, Dirty Butterfly, Denniz Pop Awards, Musikförläggarna, Woody Green

Marit Woody har erfarenhet av att ha arbetat som som PR konsult, kommunikationsansvarig och inom Marketing i över 10 år. Hon är en specialist inom sitt område och har haft många betydelsefulla yrkesroller som bland andra Head of Social Media and Digital Channels på Patriksson Communication, Senior Strategist på Dirty Butterfly, och Head of Communications på Denniz Pop Awards och Musikförläggarna där hon arbetar idag sedan ett dryga år tillbaka. Marit har dessutom grundat den livsstilsfokuserade kreativa PR-byrån Woody Green (Woody & Relatives).

Marit är en kreativ och strategisk resurs som har haft en fot inom de flesta områden inom kommunikationsbranschen. Hon är utbildad vid Bergh’s School of Communication inom Strategy & PR, och har dessutom studerat juridik vid Stockholms universitet.

0-5-blackwhite

Erika Szentmartoni

Referenser: TEDxStockholm, Techbook, Copperberg

Erika Szentmartoni har frilansat inom eventplanering och management sedan 2012, och jobbar idag som eventplanerare hos idéspridande TEDxStockholm där hon är Head of Operations. Hon är dessutom Content Director hos Techbook som arrangerar events och konferenser inom teknikvärlden, och Conference Director hos Copperberg som organiserar globala event inom tillverkningsindustrin.

Med en stor passion för eventplanering och ett starkt fokus har Erika visat sig vara både högpresterande och mycket kompetent. Intresset för eventplanering fann hon när hon började som assistent i London med att arrangera events för miljonföretag som bland andra Walt Disney, Discovery Channel och Starbucks.

Med en utbildning från Open University i Storbritannien inom Event Management och en enorm drivkraft och arbetslivserfarenhet har hon arbetat sig från att vara eventassistent till att ha en ledande roll idag.

0-3-blackwhite

Stephanie Mazzotta

Referenser: FemTech Sweden, SONY Electronics, FOLLOW-ME! Technology Group, WTF Travel

Stephanie Mazzotta är en internationell marknadsförings- och PR-specialist med över 10 års erfarenhet som konsult inom branschen. Hon arbetar bland annat med folk som innehar höga profilpositioner inom politiken, men har det senaste fått upp ögonen för startups. Hon har gett sig in i olika projekt runt om Skandinavien för Start-up People of Sweden’s räkning där hon har en roll som Event Manager. Framförallt anordnar hon events inom startup-, teknik- och entreprenörsbranschen i Stockholm.

Stephanie har både arbetat och studerat i flera olika länder världen över; hon har till exempel en kandidatexamen i Communications & Marketing från University of Western Sydney, och har även studerat i både England och Tyskland. Flera företag Stephanie har arbetat på är baserade i Australien, Tyskland och i Skandinavien, där hon haft projektledarroller och arbetat inom marketing på företag som SONY Electronics och FOLLOW-ME! Technology Group.

rike-döpp-blackwhite

Rike Döpp

Referenser: Agency V, Acne Studios

Rike Döpp är medgrundare till konsult- och PR-byrån Agency V som är inriktad på skandinaviska varumärken samt att introducera skandinaviska märken på andra marknader. Agency V startade år 2005 och har idag kontor i Berlin, New York, Köpenhamn och Stockholm. Agency V har bland annat introducerat WEEKDAY, Monki och Stutterheim till Tyskland och Danmark, Ace & Tate och lala Berlin till Sverige, Scotch & Soda, Ganni och IVY REVEL till Tyskland och Wood Wood till USA.

Rike har lång erfarenhet inom PR-branschen och genom Agency V där hon idag arbetar som Creative Talent Researcher, representerar hon över 30 skandinaviska märken på bland annat internationella modeveckor i New York, Paris och Berlin.

Underviser

Alf Kjeller 

Referenser: Alf Kjeller Konsult AB, Stockholm Pride, EuroPride, Telemanagement AB

Alf Kjeller har över 20 års erfarenhet av projektledning inom både komplicerade tekniska projekt och inom företagsevent och festivaler. Idag arbetar Alf som konsult i sitt egna företag där han arbetar med uppdrag inom projektledning, kommunikation, utbildning, verksamhetsutveckling samt chefs-, & ledarskap.

Sedan 2001 har Alf varit engagerad i nordens största pridefestival – Stockholm Pride, ett arbete Alf fick priset “Keep up the Good Work” för vid QX Gaygala 2013. Alf har bland annat  varit festivalchef och verksamhetschef i många år för Pride Park. 2017-2018 var Alf projektledare för EuroPride 2018 Stockholm Göteborg som arrangerades av Stockholm Pride och West Pride tillsammans.

“Vi lever i en eventkultur, där event kan innebära att enbart vara en produkt i sig, men kan också vara ett element i marknadsföringen av produkter och märken. Så vad du än har tänkt att sysselsätta dig med i livet, kommer du ha nytta av att förstå vad som gör ett event lyckat, vad man kan använda sig av event till, och hur man marknadsför dem. Innovative Event Management ger en god introduktion till ett spännande område i konstant utveckling.”
– Jesper Bay, konsult inom kulturindustrin

Astrid, underviser, 2018

Astrid Hallenstvedt

Referenser: Stockholms Internationella Filmfestival

Astrid har mer än tio års erfarenhet från kultur- och filmbranschen där hon ansvarat för sponsring och försäljning för Stockholms internationella filmfestival, ett av Nordens största kulturevenemang.

 

Genom de samarbeten Stockholms filmfestival skapat med större och mindre företag, har man vunnit flera priser inom sponsring och kultur och näringsliv, Swedish Arts & Business Award, för kreativa, framgångsrika samarbeten med företag som Nokia, Telia, och LEGO.

Astrid har en fil. kand inom företagsekonomiska ämnen från Mälardalens Högskola, samt har studerat marknadsföring och försäljning på Chambre de Commerce et d´Industrie i Paris, samt statskunskap på Institut d´études politiques de Paris.

unnamed (2)

Jonas Fläckerud

Referenser: The Good Show, The Stockholm Act, Gather Festival

Jonas har en mångfacetterad bakgrund som sträcker sig från Ordförande i Musikföreningen Fritz’s Corner och Nattskiftet, till att arrangera och boka innehåll till Atrium Ljungbergs nedslag i Almedalen. Men det är primärt som tjänare av kulturen som Jonas har öppnat dörrar till näringslivet, framförallt när han grundade The Stockholm Act och fick över 60 företag och institutioner att jobba med varandra inom för Agenda2030.

Han har även ansvarat för Billetto’s introduktion på den svenska marknaden. Tidigare konton som han arbetat med är Way out West, Popaganda, Stockholm Kulturfestival och Filmfestival, Umeå Open, mfl.

Just nu jobbar Jonas som hållbarhetsstrateg och förenar kultur, forskning, näringsliv och politik. En bakgrund som behövs för att kunna jobba med det viktiga omställningsarbetet för en mer hållbar värld, men med kulturen som verktyg.

Skærmbillede 2019-10-02 kl. 11.34.52

Alexander Bernhard

Referenser: Enefit, Timing Scandinavia, Eventforum, Ogilvy & Mather, Barkley Kalpak Agency

Alexander har jobbat inom mötes, events & underhållningsbranscherna stora delar av sin karriär, och har således samlat på sig massvis av teoretisk och praktisk erfarenhet. Kommunikation, beslutprocesser och utförande är nycklar till både ett lyckat genomförande och ett positivt resultat. Överlägset viktigaste verktyget för att lyckas inom såväl affärer, projekt och organisation är begreppet timing. Att erbjuda rätt sak, till rätt värde, i rätt tid och för rätt målgrupp är vitalt och borde således också vara grunden till alla företags visionära, strategiska och taktiska planer.
Specifikt inom eventbranschen har Alexander arbetat som artist, producent och entreprenör samt därtill undervisar och föreläser för företag, organisationer och läroverk. Därtill har han engagerat sig genom styrelseuppdrag, och har även genomgått utbildningar bland annat vid Pace University i New York. I sin roll som entreprenör inom event och mötesindustrin har han fokuserat på ”Relation Intelligence and Timing” för att såväl individer som kollektiv skall utveckla goda beteenden och aktioner som leder till positiv utveckling och goda resultat. Dessutom drivs Alexander av att skapa en professionalism och affärsmannaskap inom mötes- och underhållningsindustrin generellt och inom eventbranschen i synnerhet.