fbpx

Vi har samlat eventbranschens elit.

0-6

Hampus Svenblad

Referenser: Länsförsäkringar, Innovationsledarna, Strängnäs Business Park, IL Recycling/Stena Recycling

Hampus Svenblad har många års erfarenhet av att leda och driva projekt inom innovation och företagsutveckling, och arbetar idag som Project Manager hos Länsförsäkringar. Han är dessutom med i styrelsen för Innovationsledarna; en ideell förening som driver frågor för yrkessamma innovationsledare.

År 2013 arbetade Hampus som projektledare i Strängnäs kommun där han höll i företagsevent och workshops. Samma år var han med och startade Strängnäs Business Park; ett community för kreatörer, innovatörer och entreprenörer. Han har också arbetat som projektledare och utbildare inom återvinningsindustrin hos IL Recycling och Stena Recycling. Han har dessutom hunnit med att axla en konsultroll inom matindustrin hos Adecco Group.

custom-Custom_Size___50210540_10155956723212918_3380793694708826112_o-350x210

Simon Mark Sørensen 

Referenser: Universal Music Denmark, B Group, Roskildefestivalen

Simon har mer än 10 års erfarenhet från musikbranschen, där han bland annat har arrangerat stora musikevenemang. Idag är Simon Managing Director och co-founder i konsultverksamheten B Group, som finns både i Danmark och Sverige. Där igenom har han skapat partnerskap med stora internationella företag som exempelvis Carlsberg, Roskilde Festival och Spotify. Verksamhetens primära fokus är kompetensutveckling inom bl.a. musik- och eventbranschen.

Mellan 2011 och 2015 arbetade Simon som A&R och Product Manager hos Universal Music Denmark, där han var involverad i ett flertal musikutvecklingar av de största danska artisterna.

0-4-e1535464084859-blackwhite

Patrik Dyrendahl

Referenser: SF Bio, Visit Britain, Sodexo Hotell & Konferens

Patrik Dyrendahl är event-och mötesspecialist på SF Bio där han har hand om evenemangslogistik och support på en strategisk nivå. Tidigare har han även arbetat med konferenser och events i rollen som Business Area Manager samt som Marketing Manager hos företag som Visit Britaun och Sodexo Hotell & Konferens.

Med erfarenhet inom eventplanering, marketing management, digital strategi, och företagsrelationer har Patrik dessutom drivit eget företag. Han är även utbildad inom turism- och resande vid Högskolan Dalarna och studerat Business, Marketing & Management vid Lincoln University.

“Innovative Event Management är en kurs med många kvaliteter och en

viktigt referens på vägen till att säkra en framtid inom kulturindustrin.”

– Simon Mark Sørensen,

B Group

0-blackwhite

Björn Lindborg

Referenser: STHLM Music City, OI Virtual Reality AB, Interlope AB, Sony Music Entertainment, MTG Sverige, Millicom International Cellular.

Björn Lindborg är en entreprenör inom musikindustrin och grundare av STHLM Music City som är en plattform för musiktekniska startups med idén om att föra samman musikkreatörer och teknikstartups. Dessutom har Björn även varit med och grundat OI Virtual Reality AB som inriktar sig på att fördjupa musikupplevelser med hjälp av 360 och VR.

Björn arbetar också som konsult inom Digital Strategy via Interlope AB, där han har över 10 års arbetslivserfarenhet. Tidigare har Björn även varit Managing Director på Sony Music Entertainment, CEO på MTG Sverige, General Manager hos Warner Bros Sweden och Corporate Music Strategist på Millicom International Cellular. Björn är dessutom utbildad inom Marketing vid Bergh’s School of Communication och vid New York University.

0-2-blackwhite

Marit Woody

Referenser: Patriksson Communication, Dirty Butterfly, Denniz Pop Awards, Musikförläggarna, Woody Green

Marit Woody har erfarenhet av roller som PR konsult, kommunikationsansvarig och inom Marketing i över 10 år. Hon är en specialist inom sitt område och har haft många betydelsefulla positioner som bland andra Head of Social Media and Digital Channels på Patriksson Communication, Senior Strategist på Dirty Butterfly, Head of Communications på Denniz Pop Awards och Musikförläggarna där hon arbetar idag sedan ett dryga år tillbaka. Marit har dessutom grundat den livsstilsfokuserade kreativa PR-byrån Woody Green (Woody & Relatives).

Marit är både kreativ och strategisk och har haft en fot inom de flesta områden inom kommunikationsbranschen. Hon är utbildad vid Bergh’s School of Communication inom Strategy & PR, och har dessutom studerat juridik vid Stockholms universitet.

0-5-blackwhite

Erika Szentmartoni

Referenser: TEDxStockholm, Techbook, Copperberg

Erika Szentmartoni har frilansat inom eventplanering och management sedan 2012, och jobbar idag som eventplanerare hos idéspridande TEDxStockholm där hon är Head of Operations. Hon är dessutom Content Director hos Techbook, som arrangerar events och konferenser inom teknikvärlden, och Conference Director hos Copperberg, som organiserar globala event inom tillverkningsindustrin.

Intresset för eventplanering fann hon som assistent i London där hon arrangerade events för miljonföretag, som Walt Disney, Discovery Channel och Starbucks. Erika har genom en utbildning från Open University inom Event Management samt en enorm drivkraft och arbetslivserfarenhet arbetat sig upp från eventassistent till ledande roller.

0-3-blackwhite

Stephanie Mazzotta

Referenser: FemTech Sweden, SONY Electronics, FOLLOW-ME! Technology Group, WTF Travel

Stephanie Mazzotta är en internationell marknadsförings- och PR-specialist med över 10 års erfarenhet som konsult inom branschen. Hon arbetar bland annat med folk som innehar höga profilpositioner inom politiken, men har det senaste fått upp ögonen för startups. Hon har gett sig in i olika projekt runt om i Skandinavien för Start-up People of Sweden’s räkning där hon har en roll som Event Manager. Framförallt anordnar hon events inom startup-, teknik- och entreprenörsbranschen i Stockholm.

Stephanie har både arbetat och studerat i flera olika länder världen över; hon har till exempel en kandidatexamen i Communications & Marketing från University of Western Sydney, och studerat i både England och Tyskland. Flera företag Stephanie har arbetat på är baserade i Australien, Tyskland och Skandinavien, där hon haft projektledarroller och arbetat inom marketing på företag som SONY Electronics och FOLLOW-ME! Technology Group.

rike-döpp-blackwhite

Rike Döpp

Referenser: Agency V, Acne Studios

Rike Döpp är medgrundare till konsult- och PR-byrån Agency V som är inriktad på skandinaviska varumärken samt att introducera skandinaviska märken på andra marknader. Agency V startade år 2005 och har idag kontor i Berlin, New York, Köpenhamn och Stockholm. Agency V har bland annat introducerat WEEKDAY, Monki och Stutterheim till Tyskland och Danmark, Ace & Tate och lala Berlin till Sverige, Scotch & Soda, Ganni och IVY REVEL till Tyskland och Wood Wood till USA.

Rike har lång erfarenhet inom PR-branschen och genom Agency V där hon idag arbetar som Creative Talent Researcher, representerar hon över 30 skandinaviska märken på bland annat internationella modeveckor i New York, Paris och Berlin.

Underviser

Alf Kjeller 

Referenser: Alf Kjeller Konsult AB, Stockholm Pride, EuroPride, Telemanagement AB

Alf Kjeller har över 20 års erfarenhet av projektledning inom både komplicerade tekniska projekt och inom företagsevent och festivaler. Idag arbetar Alf som konsult i sitt egna företag där han arbetar med uppdrag inom projektledning, kommunikation, utbildning, verksamhetsutveckling samt chefs-, & ledarskap.

Sedan 2001 har Alf varit engagerad i nordens största pridefestival – Stockholm Pride, ett arbete Alf fick priset “Keep up the Good Work” för vid QX Gaygala 2013. Alf har bland annat  varit festivalchef och verksamhetschef i många år för Pride Park. 2017-2018 var Alf projektledare för EuroPride 2018 Stockholm Göteborg som arrangerades av Stockholm Pride och West Pride tillsammans.

“Vi lever i en eventkultur, där event kan innebära att enbart vara en produkt i sig, men kan också vara ett element i marknadsföringen av produkter och märken. Så vad du än har tänkt att sysselsätta dig med i livet, kommer du ha nytta av att förstå vad som gör ett event lyckat, vad man kan använda sig av event till, och hur man marknadsför dem. Innovative Event Management ger en god introduktion till ett spännande område i konstant utveckling.”
– Jesper Bay, konsult inom kulturindustrin

Astrid, underviser, 2018

Astrid Hallenstvedt

Referenser: Stockholms Internationella Filmfestival

Astrid har mer än tio års erfarenhet från kultur- och filmbranschen där hon ansvarat för sponsring och försäljning för Stockholms internationella filmfestival, ett av Nordens största kulturevenemang.

 

Genom de samarbeten Stockholms filmfestival skapat med större och mindre företag, har man vunnit flera priser inom sponsring, kultur och näringsliv, exempelvis Swedish Arts & Business Award, för kreativa, framgångsrika samarbeten med företag som Nokia, Telia, och LEGO.

Astrid har en fil. kand inom företagsekonomiska ämnen från Mälardalens Högskola, samt har studerat marknadsföring och försäljning på Chambre de Commerce et d´Industrie i Paris och statskunskap på Institut d´études politiques de Paris.

unnamed (2)

Jonas Fläckerud

Referenser: The Good Show, The Stockholm Act, Gather Festival

Jonas har en mångfacetterad bakgrund som sträcker sig från Ordförande i Musikföreningen Fritz’s Corner och Nattskiftet, till att arrangera och boka innehåll till Atrium Ljungbergs nedslag i Almedalen. Det är dock primärt som tjänare av kulturen som Jonas har öppnat dörrar till näringslivet, framförallt när han grundade The Stockholm Act och fick över 60 företag och institutioner att jobba tillsammans för Agenda2030.

Han har även ansvarat för Billetto’s introduktion på den svenska marknaden. Tidigare konton som han arbetat med är Way out West, Popaganda, Stockholm Kulturfestival och Filmfestival, Umeå Open, mfl.

Just nu jobbar Jonas som hållbarhetsstrateg och förenar kultur, forskning, näringsliv och politik. En bakgrund som behövs för att kunna jobba med det viktiga omställningsarbetet för en mer hållbar värld, men med kulturen som verktyg.

Skærmbillede 2019-10-02 kl. 11.34.52

Alexander Bernhard

Referenser: Enefit, Timing Scandinavia, Eventforum, Ogilvy & Mather, Barkley Kalpak Agency

Alexander har jobbat inom mötes, events & underhållningsbranscherna stora delar av sin karriär, och har således samlat på sig massvis av teoretisk och praktisk erfarenhet.
Specifikt inom eventbranschen har Alexander arbetat som artist, producent och entreprenör samt därtill undervisar och föreläser för företag, organisationer och läroverk. Därtill har han engagerat sig genom styrelseuppdrag, och har även genomgått utbildningar bland annat vid Pace University i New York. I sin roll som entreprenör inom event och mötesindustrin har han fokuserat på ”Relation Intelligence and Timing” för att såväl individer som kollektiv skall utveckla goda beteenden och aktioner som leder till positiv utveckling och goda resultat. Dessutom drivs Alexander av att skapa en professionalism och affärsmannaskap inom mötes- och underhållningsindustrin generellt och inom eventbranschen i synnerhet.
IMG_5518

Helene Larsdotter

Referenser: TV4 Gruppen, Let’s Dance, Helan Sverige Bakar, Sveriges Mästerkock, P3 Guld-galan, Musikhjälpen, Sveriges Radio.

Helene Larsdotter har en bakgrund inom både rese- och mediabranschen. Hon har jobbat på TV4 Gruppens konceptavdelning med program som Let´s dance, Hela Sverige Bakar och Sveriges Mästerkock och jobbar nu som projektledare för evenemang så som P3 Guld-galan och Musikhjälpen på Sveriges Radio.

Agneta Josephson

Agneta Josephson

Referenser: Microsoft, Minnesota Communication, Zelmerlöw & Björkman Foundation

Agneta Josephson har en lång, gedigen bakgrund som projektledare inom event. Resan började då hon som 24-åring blev projektledare på Microsofts eventavdelning i Sverige och som många år senare resulterade i titeln byråchef för Brand Engagement-byrån Minnesota Communication.

 

Agneta har också hunnit med att vara insamlingschef på stiftelsen Zelmerlöw & Björkman Foundation och är fortfarande engagerad där men nu som volontär. Idag är Agneta kursansvarig för flertalet kurser på Musik- och arrangörsutbildningen i Nyköping, sitter i ledningsgruppen för samma utbildning, håller kortare föreläsningar om projektledning samt skriver på en bok i projektledning inriktad på mötes- och kommunikationsbranschen.

Skærmbillede 2019-12-11 kl. 22.00.14

Carolina Long

Referenser: Management Events, Summer On Festival

Carolina Long, arbetar idag som Customer Success Manager på Management Events och arrangerar slutna nätverkskonferenser för Sveriges högsta beslutsfattare runt om i Europa och Asien. Innan dess, satt hon som Marketing Manager för festivalen Summer On som går av stapeln varje sommar i Båstad.
Det som driver Carolina inom eventbranschen, är samspelet som uppstår mellan olika typer av människor. Även att skapa värde för varje enskild individ involverad i processen och hitta ett koncept som är konkurrensfördelaktigt gentemot andra större aktörer på dagens marknad.
IMG_0193

My Larsson

Referenser: Sony Music, Aller Media, Live Nation

My Larsson började som International Promotion Assistant på Sony Music 2014, där hon jobbade med den internationella avdelningen och alla utländska artister. Hon har sedan dess testat driva eget inom PR & Brand Management, jobbat som Social Media Manager och Video Producer på Aller Media men är sedan 2,5 år PR & Marketing Manager på Live Nation.

 

My arbetar idag med Live Nations agentur där de är hem för 80+ artister och ansvarar där för PR och Marknadsdelen för några av Sveriges största artister. Mys jobb går ut på att tillsammans med agent (projektledare) och artist/management sätta PR – och marknadsplaner inför kommande konserter eller turnéer, men även se till så att agenturens kommunikation håller en hög standard. Där ingår allt från underhåll av hemsida, kundkommunikation, sociala medier och att övervaka vad som händer kring deras artister. Hon ansvarar även för kommunikation när det kommer till deras B2B-jobb och ser till så att samtliga säljare har bästa möjliga underlag för att få ut deras artister på vägarna.

IMG_0194

Matilda Skött

Referenser: Luger / Live Nation, Svenska Filminstitutet, Songwriting Camps

Matilda Skött arbetar idag som projektledare inom partnership-avdelningen på Luger och Live Nation. Tidigare har Matilda arbetat som jurykoordinator för Guldbaggegalan på Svenska Filminstitutet och som projektassistent för Songwriting Camps. Hon är utbildad produktionsledare inom Ledarskap och organisation vid Malmö Universitet.

 

I sitt dagliga arbete ansvarar Matilda och de övriga i hennes team för alla externa samarbeten inom Lugers och Live Nations olika rättigheter, så som Way Out West, Lollapalooza Stockholm, Åre Sessions, NHL och Melodifestivalen samt för konsertturnéer och ambassadörsskap med artister. I detta ingår allt från att hitta relevanta samarbetspartners, till att pitcha kreativa idéer, skapa marknadsföringsmöjligheter och säkerställa att aktiveringsidéerna genomförs korrekt på plats. Inom arbetet finns även en stor hållbarhetsfokus vilket delvis innefattar att skapa samarbeten med intresseorganisationer och implementera deras hållbarhetsinitiativ i de olika rättigheterna, men även se till att övriga externa parter följer projektens värdegrunder och riktlinjer.