fbpx

Vill du arbeta professionellt med events?

KURSEN

Brinner du för att utveckla idéer till spännande, unika events? Har du modet och viljan men saknar verktygen eller nätverket för att förverkliga dina idéer?

Under kursen Innovative Event Management ger vi dig användbar kunskap och unika verktyg, för att förbereda dig för en framtid i eventbranschen. Under kursen kommer du att undervisas av folk med stor erfarenhet, som dagligen arbetar i eventbranschen. Du kommer, under kursens gång, att använda din ny kunskap i relevanta case arbeten, så att du lär dig hur verktygen fungerar i praktiken.

När kursen är klar, har du en stor förståelse för de processer man går igenom när man utvecklar, planlägger och genomför ett event. Du kommer dessutom att förbättra dina kompetenser, öka dina job- och utbildningsmöjligheter samt utveckla ditt nätverka med andra likasinnade, som brinner för att skapa spännande events.

“Jag kan varmt rekommendera Innovative Event Management till andra, både oerfarna och erfarna, då det är några verktygsgivande och nätverksbildande månader” – Mads Wachmann, tidigare deltagare
“Jag tycker att kursen tydligt klargjorde vad som krävs för att driva ett event, och den hjälpte en mycket att utveckla ett kreativt tankesätt och ett nätverk inom eventbranschen.” – Anne Sofie Bay Østergaard, tidigare deltagare
Det var riktigt konkret och organiserat med ett tema eller ämne som gick igenom på varje lektion, och som vi arbetade med i grupper. Härligt med ‘praktiskt’ arbete på det sättet, och bra möjlighet till att spåna med andra och utveckla idéer” – Maj Helweg Mørk, tidigare deltagare

Ansökan stänger den 23 februari

Du får svar på din ansökan den 24 februari. Datum för kurstillfällena finner du nedan:

Stockholm – 2020

Kurslokal: Impact Hub, Jakobsbergsgatan 22, Stockholm.
18 apr (lektion 1+2, kl 10-16)
9 maj (lektion 3, kl 10-14)
23 maj (lektion 4, kl 10-14)
6 jun (lektion 5, kl 10-14)
13 jun (lektion 6, kl 10-14)
TOTALT PRIS

7450 kr

Du kan välja att delbetala upp till 4 gånger.
Första inbetalningen ska göras den 1 mars 2020

LEKTIONER

KICK-OFF & BRANSCHKUNSKAP

Under den första lektionen introduceras du för kursens upplägg samt möter de andra deltagarna för första gången. Vi tittar även närmre på eventbranschen som helhet, och ger dig en överblick över några av branschens största aktörer. Du kommer dessutom att arbeta på din förmåga att nätverka genom nätverksövningar samt genom att öva på att pitcha dig själv.

IDÉ- & KONCEPTUTVECKLING

Denna lektion introducerar dig för de relevanta redskapen du behöver för koncept- och idéutveckling, för att vidare kunna förbättra din arbetsprocess vid skapandet av event. Du kommer att bli presenterad för metoder som hjälper dig att, på ett kritiskt sätt, förhålla dig till dina egna ideér för att säkerställa dess relevansen: både ekonomiskt och kulturellt. Tillsammans med de andra deltagarna, kommer du att vara en del av en process där ni utvecklar era ideér till konkreta lösningar. Här kommer du att presenteras för redskap och metoder som är användbara för att utforma och presentera ett koncept för andra så konkret och enkelt som möjligt.

PROJEKTLEDNING I EVENTBRANSCHEN

I ett projektarbete, där flera partners är involverade, är det viktigt att upprätta en detaljerad plan för projektets utveckling, utförande samt genomförande. Under den här lektionen kommer du att lära dig mer om verktyg som förenklar projekthantering och som vidare kan användas för att utveckla samt genomföra event. Genom undervisning i ledarskap kommer du att på ett effektivt sätt lära dig hur du driver ett event.

AFFÄRSMODELLER & EKONOMI

Vid genomförandet av ett event är det viktigt att ha koll på ekonomin om konceptet ska kunna överleva. Under denna lektion kommer du presenteras för modeller och verktyg som kan hjälpa dig i mål med dina event-idéer. Lektionen kommer att gå in mer djupgående på hur du utvecklar och optimerar en affärsmodell som både är realistisk och lönsam.

FUNDRAISING & SPONSORER

Events kostar pengar och det är ofta något man inte har så mycket av till att börja med. Den här lektionen ger dig en inblick i hur du använder fundraising och sponsorer för att finansiera din idé. Du blir presenterad för viktiga redskap att använda dig av när du ansöker om sponsorskap samt bli introducerad för möjligheter inom fundraising. På så sätt kan du sätta ekonomiska mål för ditt event och försäkra dig om att det blir till verklighet.

MARKNADSFÖRING

Under denna lektion ligger fokus på hur du marknadsför ditt event utifrån relevanta kommunikationsmodeller. Du undervisas i betydelsen av god marknadsföring samt hur du på bästa sätt använder dig av modellerna i verkligheten genom att lära dig att utforma kommunikations- och marknadsföringsplaner. Under lektionen kommer vi även att gå in mer djupgående i målgruppssegmentering, positioner, branding, reklam etc. 

ANSÖKAN & DELTAGANDE

Ansök enkelt genom att trycka på “ansök nu” högre upp på sidan. Du bes sedan fylla i dina kontaktuppgifter och motivera varför just du ska få en plats på Innovative Event Management.

 

Kursen är till för personer som brinner för event management, vilket är varför motiveringen till varför du vill medverka på kursen ligger som grund till om du blir antagen till kursen eller inte. Tidigare erfarenheter är inget krav för att bli antagen utan kursen passar både dig som vill utvecklas i ditt arbete och dig som för första gången är i kontakt med eventbranschen.

 

Svar på din ansökan får du dagen efter ansökan stänger. Om du får en plats måste du sedan betala in kursavgiften senast söndagen efter antagningsbeskedet.

KURSBEVIS

Om du deltar på minst 80% av kursens lektionstillfällen mottager du ett kursbevis som kan presenteras för framtida arbetsgivare.