Med vår Event Management Masterclass-utbildning genomför du 5 intensiva lektioner, blir ansluten till vårt mentorship-program, möter eventbranschen genom företagsbesök samt mottar en Event Management Masterclass-certifiering. Läs mer om utbildningen nedan.
Kursen är uteslutande för tidigare eller nuvarande deltagare på vår grundkurs Innovative Event Management.
Denna lektion kommer ge dig en ingående insikt i processen att planera ett event på professionell nivå, samt ge dig konkreta verktyg till att styra och hantera krävande event. Vi tittar närmare på hur du skapar de bästa möjliga förutsättningarna för eventet. Bland annat hur du gör en riskanalys som säkrar att du har koll på viktiga aspekter och på så sätt minimerar riskerna som kan uppstå under tidens gång.
Eventbranschen bygger på att skapa unika upplevelser för besökaren. Eventet som uppnår störst framgång är oftast de som sticker ut ur mängden och lyckas med att skapa en unik och uttrycksfull produkt. På lektionen “Product Management” tar vi produktutveckling till en helt ny nivå. Vi ser närmare på hur du skapar bästa möjliga förutsättningar för att nå framgång med din produkt. Utöver det lär du dig att skapa din egen product management-strategi. Du får användbara verktyg till att analysera kundbehov, kartlägga konkurrenter och utarbeta en marknadsanalys.
På denna lektion förbättras din digitala förståelse. Du kommer lära dig hur du skapar unik synlighet för din produkt online. Vi tittar på de senaste trenderna inom den digitala utvecklingen, och vilka strategier som kan ge dig framgång när det kommer till att marknadsföra ett event.
Vi går noggrant igenom de senaste redskapen och de snabbväxande teknikerna för sociala medier. Vi dyker också ned i redan befintliga case och ser på deras styrkor och utmaningar. Utöver det får du lära dig att utveckla en egen kampanjstrategi.
En bra historia är avgörande när du säljer en produkt. På denna lektion ser vi närmare på storytelling och hur detta har en avgörande betydelse i marknadsföringen för ditt event. Dessutom ser vi på ett antal essentiella kommunikationsmodeller och hur dessa kan användas i praktiken när du säljer och marknadsför ditt event. PR, Kommunikation & Storytelling ger dig sålunda verktygen till att hitta den riktigt bra historien, och organisera en kommunikationsstrategi.
På den sista lektionen “Verksamhetsutveckling & Examination” går vi igenom processen av hur det är att utveckla sin egen verksamhet. Hur skapar man ett konkurrenskraftigt och unikt koncept? En del av lektionen består även av en gruppeximination, där du, baserat på tidigare lektioner, kommer att testas dina förmågor och skapa din egen affärsidé i eventbranschen.
+ företagsbesök (tidigare: Universal Music, RedBull Music m.fl.)
+ mentorship-program
+ music business masterclass-certifiering
På Event Management Masterclass arbetar vi med dig och dina projekt. Med vårt mentorship-program mottar du personlig coachning från en mentor, där fokus ligger på din personliga utveckling.
Datum: 17 august, 31 august, 14 september, 28 september, 12 oktober, 26 oktober
Tid: Kl. 10 – 15
Stad: Stockholm
Platser: 12 st.
När du reserverar din plats betalar du 400 kr som bekräftelse på din reservation. Detta belopp dras från den samlade summan av vad du ska betala. Resterande belopp betalas under 6 månadsbetalningar fr.o.m. 1 juni.
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
laravel_session | 7 days | laravel uses laravel_session to identify a session instance for a user, this can be changed |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 7 days | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
zte2095 | session | No description |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile. |
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_gcl_au | 3 months | Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
__zlcmid | 1 year | __zlcmid is a cookie set by Zopim to help identify a user's chat session between page loads. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
__utma | 2 years | This cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmb | 30 minutes | Google Analytics sets this cookie, to determine new sessions/visits. __utmb cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. It is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmc | session | The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. It is used to enable interoperability with urchin.js, which is an older version of Google Analytics and is used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits. |
__utmt | 10 minutes | Google Analytics sets this cookie to inhibit request rate. |
__utmz | 6 months | Google Analytics sets this cookie to store the traffic source or campaign by which the visitor reached the site. |