“VI TÄNKER ALDRIG BLI LATA OCH NÖJDA” – EVENTBYRÅN SOM SKAPAR OFÖRGLÖMLIGA EVENT

Foto: Pax Engström

Vad är det egentligen som gör ett riktigt bra event? Vi har ställt några snabba frågor till några riktiga proffs på ämnet, nämligen eventbyrån Ciceron Group. Med sitt huvudkontor i Stockholm jobbar de dagligen med event och experience marketing, där de skapar inspirerande upplevelser för kunder och besökare. 2018 och 2019 kammade de hem titeln Årets Eventbyrå i Sverige – så det är helt klart tydligt att de vet vad de snackar om. Läs vårt möte med Erik Flodin, som ansvarar för byråns kommunikation och kundrelationer.

Erik Flodin på Ciceron Group.

Vad är det bästa med att arbeta med event?

Att se strategier, planering och kreativa tankar ta fysisk form och möta deltagare. Kanske den mest direkta kommunikationsformen.

Vad är det ni gör på Ciceron Group som sticker ut i eventbranschen?

Som byrå är vi å ena sidan analytiska, kreativa och högutbildade med ena foten i ekonomi och marknadsföring. Å andra sidan är vi prestigelösa och hands-on med andra foten i service och produktion. Allt i en bra kultur av människor som brinner för att beröra och wow:a. Det skapar en unik och kraftfull kombo.

Finns det något speciellt minne om ett event du varit med och skapat?

När vi skapade eventet Enda Frukosten, som vann Silverhjulet 2019 (Ett pris som lyfter Sveriges mest uppmärksammade och hyllade projekt inom intresse- och upplevelsebaserad kommunikation, reds. anm.) hade vi planerat in ett fejkat strömavbrott när video, ljud och ljud dog och produktionsledare sprang omkring. Allt var en del av upplevelsen men vi hade inte sagt det till våra ägare och grundare som var på plats i publiken, det var lite kul att se dem skruva på sig.

Vad gjorde att Ciceron Group vann Årets Eventbyrå 2018 och 2019?

Vi har jobbat outtröttligt på att utveckla vårt erbjudandet och de kundrelationer som ledde till vinst redan förra året. Vi tänker aldrig bli lata och nöjda.

Vad är det optimala eventet?

Ett event som överraskar och överträffar deltagarnas förväntningar, och därigenom lämnar avtryck i linje med affärsmål.

Till sist, har du några tips till den som drömmer om en framtid i eventbranschen?

Det gäller nog överallt men kom på vad du är bäst på och försök att få göra så mycket av det som möjligt. Det är lätt att lägga adjektiv på en CV men om du är positiv och glad, hårt arbetande, prestigelös, och en problemlösare får du vilket jobb som helst.

Drömmer du om att jobba med event och skapa oförglömliga minnen?
Ansök till Innovative Event Management!